De zesde week op Malta

10 oktober 2018 - Tal-Pietà, Malta

4 oktober '18

Vandaag was het weer eens een hele saaie dag op stage. Elke dag begin ik om half 8 en ik start samen met een collega van mij cliënten naar het busje te brengen. Vandaag hoefde dat dus niet. Andrea had al vaker gezegd neem een boek of iets anders mee zodat je wat doen als je je verveeld. Dit heb ik dus ook gedaan. Ik heb een leesboek mee genomen en van 8 uur tot half 10 lekker op de bank gelezen. Toen we uiteindelijk wat zouden gaan doen heb ik samen met twee collega's het podium op geruimd van vorige week het zomerafscheidsfeestje. En na het eten hebben we Netflix gekeken met de cliënten.

6 oktober '18

Vandaag zijn we naar het strand geweest in Gzira. Het is een rotsenstrandje en daar kun je erg lekker liggen. We wisten niet echt wat we moesten doen en toen dachten we dat het misschien nog wel een lekker was om naar het strand te gaan. Dit kon nog wel eens een van de laatste keren zijn dat we van het strand konden genieten. We zijn er ook niet lang geweest want na een paar uurtjes hadden we afgesproken om met een klasgenootje wat te gaan drinken.

8 oktober '18

Vandaag was het een totaal andere dag als donderdag. Op stage hebben we veel gedaan. Eerst onze dagelijkse dingen en toen heb ik gevraagd of ik met cliënten kon gaan wandelen die niet naar school hoefde. Het was lekker weer en dan is het zonde om ze binnen te laten zitten waar ik het zelf al niet zo gezellig vind. Het is er erg kil en vaak laten ze de cliënten in de gang staan zodat ze zelf de flat kunnen poetsen. Verder heb ik nog geprobeerd om met cliënten te verven. Dit wilde maar een cliënt maar toch heb ik een leuke middag met haar gehad.