De tweede week op Malta

12 september 2018 - L-Imsida, Malta

6 september '18

Vandaag is het al de 8e dag dat ik hier zit, ik heb mijn plekje in het huis al gevonden maar op stage dat wil nog niet helemaal lukken. Het is erg gezellig met de collega's en er zijn ook nog 3 andere stagiaires hier dus ik verveel me niet. Maar of ik hier in deze 4 maanden echt iets ga leren is nog echt de vraag. In Malta zijn ze echt niet van de tijd en als het vandaag niet is dan komt het morgen wel. Een andere Engelse vrouw die hier nu een jaar werkt zegt ook dat ze niet kan wachten als ze klaar is met haar studie. Want het zijn stuk voor stuk aardige mensen maar op werkveld zijn ze allemaal lui en ruw tegen cliënten.

8 september '18

Vandaag zijn we Valletta een beetje gaan verkennen. Dit is echt een stad waar je komt om te genieten van al het moois. Je kunt er lekker shoppen maar ook zoveel culturele beelden zijn er te zien. Wat ik zo leuk vind aan Malta/Valletta is dat elk huis zijn eigen creatie is. Die heeft een blauwe deur de andere een rode de ander een houten maar wel met decoraties er in gemaakt. Het ziet er heel vrolijk uit.

11 september '18

Vandaag is Imke jarig dus ik had voor haar een ontbijtje gemaakt met wat cadeautjes erbij gezet omdat ik wel wilde dat ondanks ze in Malta zat wel een leuke verjaardag had. Ook op stage was het leuk want we zijn met een paar cliënten naar de bioscoop in San Giljian geweest. Dit vonden de meeste cliënten allemaal heel erg leuk ook al konden ze niet allemaal Engels verstaan/lezen. Voor hun was plaatjes kijken al eens heel wat anders.

Vandaag in footloose konden we frikandellen en kroketten eten dus daar zijn we toch maar snel heen gegaan.